BIP logo

Inwestycje UE - „Przebudowa torowiska tramwajowego w ul. Straszewskiego i ul. Karmelickiej wraz z węzłami rozjazdów i infrastrukturą towarzyszącą w Krakowie”

Planowana inwestycja położona jest w centralnej części Krakowa na terenie Dzielnicy I Stare Miasto.

Projekt składa się z realizacji dwóch odcinków:

Odcinek 1 (ul. Straszewskiego) „WĘZEŁ PIŁSUDSKIEGO”

Zadanie polega na Przebudowie ul. Straszewskiego na odcinku od ul. Smoleńsk do ul. Piłsudskiego oraz ul. Piłsudskiego na odcinku od ul. Straszewskiego do peronu „Uniwersytet Jagielloński” wraz z przebudową torowiska tramwajowego, sieci trakcyjnej, oświetlenia i odwodnienia ulicznego oraz przebudową kolidującej infrastruktury technicznej.

Odcinek 2 (ul. Karmelicka) „WĘZEŁ BAGATELA”

W rejonie ul. Karmelickiej zakres obejmuje przebudowę torowiska tramwajowego, sieci trakcyjnej wraz z oświetleniem i odwodnieniem oraz przebudowę układu drogowego na odcinku od skrzyżowania Dunajewskiego – Karmelicka – Podwale, do przebudowanego torowiska tramwajowego w ul. Karmelickiej na wysokości ul. Rajskiej.

Grupy docelowe: Działania te są skierowane do mieszkańców Krakowa oraz aglomeracji krakowskiej, którzy na co dzień dojeżdżają do pracy oraz szkół w obrębie Krakowa, a także do osób, które korzystają z bogatej oferty rekreacyjno-kulturowej miasta.

Celem Projektu jest poprawa atrakcyjności i dostępności infrastruktury zrównoważonej mobilności charakteryzującej się wysokim standardem, punktualnością, komfortem i bezpieczeństwem przejazdu, prowadząca do zmiany podziału zadań przewozowych na korzyść transportu zbiorowego względem indywidualnego. Projekt realizuje cel dążenia do stworzenia warunków rozwoju dla zrównoważonej mobilności poprzez zapewnienie sprawnego, efektywnego, inteligentnego i bezpiecznego, nisko i zeroemisyjnego systemu transportu publicznego, dostępnego dla wszystkich użytkowników. Takie działania i inwestycje podejmowane przez Miasto Kraków usprawniające i promujące transport publiczny, skutkują wzrostem liczby mieszkańców korzystających z autobusów miejskich i tramwajów, kosztem podróży samochodem osobowym.

Z efektów realizacji Projektu będą korzystać mieszkańcy Krakowa oraz osoby pracujące/uczące się w Krakowie, które korzystają z systemu transportu publicznego.

Planowany całkowity koszt realizacji projektu: 36 553 653,55 PLN

Wysokość wkładu Funduszy Europejskich (UE) wynosi: 22 804 763,21 PLN

Umowę o Dofinansowanie Projektu podpisano w dniu 21.07.2025r.

 

Uprzejmie informujemy, iż Instytucja Zarządzająca  wdrożyła i udostępniła mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych.

Zgłoszenia potencjalnej nieprawidłowości można dokonać na adres e-mail (naduzycia.feniks@mfipr.gov.pl, rownosc.feniks@mfipr.gov.pl) lub za pomocą formularza internetowego e-Nieprawidłowości (https://www.feniks.gov.pl/strony/zglaszanie-nieprawidlowosci).

 

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027. Działania FENIX.02.01 Transport miejski. Priorytet FENX.03 Transport miejski