BIP logo

Inwestycje UE - Budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego wraz z parkingiem P&R Bronowice oraz terminalem autobusowym

Budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego wraz z parkingiem P&R Bronowice oraz terminalem autobusowym

 

Projekt polega na budowie zintegrowanego węzła przesiadkowego wraz z parkingiem typu P+R, terminalem autobusowym oraz infrastrukturą towarzyszącą.

 

W ramach projektu w latach 2026-2028 planowana jest realizacja robót budowlanych:
-budowa dworca autobusowego (poziom 0) dla komunikacji miejskiej i aglomeracyjnej (plac manewrowy z 6 peronami na 12 stanowisk autobusowych)
-budowa terminala dworca autobusowego
-budowa parkingu w systemie P+R (poziom +1) dla sam. os. nad dworcem autobusowym – 1-kondygnacyjny, na ok. 200 miejsc postojowych przykrytego
płytą parkingową „zielony dach”
-przebudowa układu drogowego
-przebudowa odcinka ściany oporowej przystanku kolejowego „Kraków Bronowice”
-budowę peronu przystanku tramwajowego w nowej lokalizacji (likwidacja istniejącego) wraz z przebudową odc. trakcją tramwajową
-przebudowa trzech zewnętrznych przystanków autobusowych na ul. Armii Krajowej oraz ul. Balickiej
-budowa ciągów pieszych i rowerowych (parking dla rowerów „Bike+Ride” na 20 miejsc)
-wyposażenie stanowisk ładowania autobusów (2 ładowarki) i samochodów (4 ładowarki) budowa wind w budynku parkingu i budowa windy zewnętrznej i infrastruktury towarzyszącej
-węzeł będzie wyposażony w elementy dynamicznej informacji pasażerskiej, system parkingowy i monitoringu.

 

Celem projektu jest zmniejszenie nadmiernego zatłoczenia szlaków komunikacyjnych wewnątrz miasta, oraz bezpośrednio do niego prowadzących poprzez
zwiększenie atrakcyjności transportu publicznego dzięki budowie infrastruktury do obsługi podróżnych korzystających z publicznego transportu miejskiego.

 

Z punktu widzenia celu lub/i charakteru podróży docelowymi użytkownikami parkingów będą zarówno mieszkańcy Krakowa, jak też osoby przyjeżdżające do Krakowa.

 

Budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego wpłynie na zwiększenie udziału osób korzystających ze środków transportu publicznego w Krakowie oraz
dostępności Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.

 

Umowę o Dofinansowanie Projektu podpisano w dniu 07.08.2025r.

Szacowana wartość całkowita projektu: 79 998 267,72

Wartość przyznanego dofinansowania UE: 52 621 811,63

 

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Priorytetu 3 Fundusze europejskie dla transportu miejskiego Programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027 (FEM 2021-2027). Działanie 3.1 Transport miejski – ZIT, Typ projektu A.